Selasa, 12 Mei 2009

Ultimate Pack!

Apakah kelebihan Ultimate Pack berbanding pakej-pakej yg lain?

1) Layak fast start bonus RM1520 (USD400) berbanding hanya RM950 (USD250) jika kita join dgn pakej yg lain. Kelebihan utk dapat bonus/extra income yg cepat di permulaan.
2) Free maintenance selama 6 bulan, tak perlu active account. Just focus pada bisnes shj.Sangat baik di permulaan supaya tak tertinggal utk mendapat bonus daripada group/network.
3) Maximum payout perweek layak mendapat:
Single Pack - RM3800 (USD1000)
Double Pack - RM3800 (USD1000)
Silver Pack - RM38,000 (USD 10,000)
Ultimate - RM95,000 (USD25,000)

Kita buat bisnes ini adalah utk jangka masa panjang, jadi adalah terbaik utk syorkan pada business partner kita utk mendapat payout yg tinggi. Jika tidak, kita dah menyekat potensi kewangan mereka.

Upgrade ke status ultimate hanya SEKALI SEUMUR HIDUP. Lepas itu, anda nak active dgn single pun tak mengapa! Anda tetap status Ultimate utk menikmati kesemua faedah di Vemma.
Jika anda telah join ke pakej selain Ultimate, anda diberi masa 90 hari utk upgrade ke status yg lebih besar iaitu Ultimate, selepas tamat tempoh tersebut, anda tidak akan mendapat faedah2 dan kelebihan2 status Ultimate lagi.

Walaupun anda membeli Ultimate pakej selepas itu, tetapi status anda masih dgn yg lama, tidak Ultimate. Jadi upgrade ke Ultimate hari ini! Jadi di permulaan, adalah yg terbaik jika kita galakkan business partner kita join dgn Ultimate Pack terus, tidak membazir duit utk membeli berulangkali.

Kita lebih yakin utk buat bisnes ini, kerana kita serious, Ultimate hanya berharga RM4104, tetapi jika kita promote Ultimate jg di bawah kita, fast start bonus ialah RM1520!! Almost 42% payout utk satu pakej.

Product kita akan dapat sebanyak 12 pek, boleh jual runcit (rm380/pek) atau buat sample. Dan apabila kita consume Vemma utk jangkamasa yg panjang, kesan yg baik utk kesihatan kita juga akan meningkat dan akan meningkatkan lagi keyakinan berkenaan perniagaan kita.
Posted in


SAYA sudah beberapa kali didatangi ahli syarikat perniagaan MLM (Multi-Level Marketing) dan mereka aktif mempromosi produk dan kelebihan masing-masing.
Ada yang menawarkan pendapatan berkali ganda dan pelbagai lagi. Ia memang mampu menarik minat, terutama sekali remaja dan belia.Untuk pengetahuan Datuk, saya amat berminat untuk menyertai perniagaan MLM.

Namun begitu, saya masih kurang jelas dan berharap mendapat penjelasan terhadap kemusykilan saya terhadap perniagaan ini daripada segi hukum syarak.
Adakah halal pendapatan itu jika pelaburan itu memberi keuntungan berlipat ganda?
Perniagaan ini berdasarkan konsep ‘upline’ dan ‘downline’. Ini bermakna, mereka yang di atas akan sentiasa menikmati keuntungan melalui ‘downline’ yang membawa ahli baru. Apakah ini dibenarkan dalam Islam?

Kebiasaannya ‘upline’ akan sentiasa memastikan ‘downline’ berusaha mencari ahli baru, ini kerana pulangan modal dan keuntungan diperoleh daripada jumlah ahli yang mendaftar di bawah kita.

Andai kata, si ‘A’ orang terakhir menyertai ‘pelaburan’ itu, dan tidak mampu lagi mencari ahli baru, wang ‘pelaburan’ dan keuntungan sama sekali tidak akan diperoleh si ‘A’. Adakah ia dibenarkan dalam Islam?
ESBEE MOHAMED
Ampang, Selangor


Biar kita bermula dengan dasar perniagaan dan jual beli. Jual beli adalah halal dengan syarat ianya jelas dan tiada unsur syubahat, kabur dan penganiayaan mana-mana pihak.
Mereka yang berniaga pasti mencari keuntungan. Rasulullah SAW sendiri berjaya mendatangkan keuntungan berlipat ganda pada perniagaan Saidatina Khadijah.
Jika melihat unsur dalam perniagaan yang puan jelaskan dapat kita simpulkan bahawa barangan yang dijual dinaikkan berlipat ganda hanya dengan tujuan memberi keuntungan pada ahli dan bukan kerana menjual barangan.
Ada juga sedikit unsur sistem piramid yang mana upline sentiasa untung atas usaha ‘downline’, sedangkan dalam Islam tiada hasil tanpa usaha.
Perniagaan berdasarkan usaha menjual dan bukan tajaan ahli yang ramai. Wujud juga unsur penganiayaan di mana mereka yang terakhir dan tidak berjaya mencari ahli tidak sama sekali mendapat untung.
Sumber: Anda Musykil Dr.Mashitah Jawab-HMetro
Posted in

Ramai yang bertanyakan dan nak bukti kukuh samada produk jus manggis Vemma ini HALAL atau bukan. Jadi saya sertakan bukti sijil HALAL untuk makluman semua supaya tidak timbul lagi keraguan untuk terus menggunakan dan mengamalkan jus manggis ini.
Produk Jus Manggis Vemma telah disahkan HALAL! dan Sijil Ini boleh diguna pakai di ASIA> Sila klik pada gambar dibawah untuk lebih jelas.

klik sini




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik Sini